Výroba neonů

05.08.2011 15:22

 

Jak vyrobit neon, toto téma máte na každé stránce, která se týče tuningu, určitě znáte takové návody jako ledky v obalu od propisky apod. to jsem taky zkusil a je to spíše pěkné na pohled, ale kulové to osvítí. Takže asi je duležité vědět před tím než se rozhodnete vyrobit neon jestli to budete mnít na okrásu což stačí obal od propisky a ledky, nebo pro účel podsvítit. Já jsem volil tu druhou možnost a proto jsem použil krycí lištu pro kabely, která tvořila jakýsi základ neonů a pak už jenom ledky, odpory trocha drátu a jde se na věc. viz foto

 

 

Tady jde vidět již už nařezaná lišta přesně na potřebnou délku já jsem volil 25cm pro 3 ledky s mezerou cca 7-8cm. Ovšem bacha, možná si říkáte že to je velká mezera ale bral je led diody s určitou svítivosti a úhlem svitu pak jsem si spočítal v jaké výšce bude neon a podle toho jsem si spočítal mezery tak, aby se mi na zemi svit z led diod překrýval.

 

 

Tady jdou vidět ledky už s napajenými odpory.

 

 

Bohužel je to focené z mobilu, takže kvalita nic moc, ale každý rozpoznáte červený a modrý drát je to zapojeno parálně.

 

 

Co dodat vypadá to pěkně, je to napojené na 9V baterii, která to bez problému utáhne a to těch neonů tam bude víc.

 

 

Pak už stačí jen napasovat do lišty s předvrtanými dírami o průměru 5mm dokonale pasuje.

 

 

Další důležitá věc je dobrá izolace tím že to oblepím izolačkou to moc nepomůže, protože působit na to bude voda, sníh, mráz, prach a před tím vším vám izolačka nepomůže, většinou se to celé zatáhne silikonem, ale ten jsem já po ruce neměl tak jsem použil obyčejný vosk ze svíčky je to taky dobrá izolace proti vlhkosti a všemu.Ale samozřejmě bude lepší klasický silikon,tohle je jen "nouzové řešení".

 

 

Takhle to vypadá, když se vše podaří jak má.