Popis jak složit motor jawa 20,21,23

05.08.2011 15:56

 

Všechno co budeme potřebovat pro skládání si připravíme, i všechny díly si dáme tak aby byli po ruce.Všechny díly by měly být čisté,nejlépe umyté v benzínu a usušené. 

Všechno co budeme potřebovat pro skládání si připravíme, i všechny díly si dáme tak aby byli po ruce.Všechny díly by měly být čisté,nejlépe umyté v benzínu a usušené.

Vezmeme klikovku a dáme ji do mražáku ochladit. Nahřejeme levou i pravou polovinu karterů a nasadíme do nich všechny ložiska. Jakmile budou ložiska v levé polovině karterů, sundáme levou polovinu z vařiče – dále už ji nepotřebujeme nahřívat. Pak vezmeme klikovku a kolečko 23 z. (na které se potom nasadí řetězové kolečko sekundárního řetězu) a nasadíme je do nahřáté pravé poloviny karterů. Klikovka i kolečko by tam mělo jít zlehka nasadit, popř. je naklepeme dřevěnou paličkou.

Nyní složíme převodovku. Celou převodovku složíme v pravé polovině karterů. Zatím máme vloženo kolečko 23 z. Nyní vložíme hřídel startovací páky se startovacím segmentem a pružinou. Z druhé strany dáme na hřídel startovací páku s klínem. Vložíme předlohou hřídel. Na předlohou hřídel nasadíme kolečko 18 z. zuby nahoru. Vložíme řadící automat (musí být zařazená 3), lehce ho přichytíme jedním šroubkem na pravé polovině karteru. Nasadíme druhé kolečko 22z. (to větší) tak, aby zuby zapadlo do kolečka 23z. Současně s přechozím bodem nasadíte řadící vidličku tak, aby byla v obou kolečkách (18 a 22z.) a kolíkem zapadla do oválné díry v řadícím automatu. Nyní nasadíte tyčinku řadící vidličky užším koncem nahoru. Nyní nasadíte hlavní hřídel.Nakonce nasadíte dvojíte kolečko na předlohou hřídel.

Nyní odmastíte dosedací hrany karterů technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Nyní začneme přikápět levé víko které poklepeme dřevěnou paličkou nebo gumovým kladívkem. Musíme ho nasazovat rovnoměrně, jinak se skříží.

Když budeme mít kartery asi 1 cm od sebe, je potřeba napružit pružinu na startovacím segmentu - toto si vyzkoušej před nasazováním levého karteru. Je třeba to napružit tak, aby kolík na startovacím segmentu se po spojení karterů opřel o výstupek na levém karteru.

POZOR - Pokud máte novější druh startovacího segmentu, je mezi levým karterem a tímto segmentem distanční podložka tl. cca 1 mm. Novější segment je zcela plochý, starší je odlitek (výkovek) a je tlustší v místě nasazení na hřídel.

Po smontování karterů dotáhněte všechny šrouby a dotáhněte také šroub, co drží řadící automat. Asi po hodině je znovu dotáhneme. Nyní vezměte gufera, potřete je olejem a nasaďte je. (4 kusy).

Teď složíme spojku. Na hlavní hřídel převodovky nasadíme spojkový koš, dovnitř dáme zajišťovací podložku a matici. Až matici dotáhneme, ohneme tuto podložku tak, aby se matice nemohla uvolnit. Na klikovku nasadíme primární kolečko, které tam naklepeme, poté nasadíme pérovou podložku a matici M12x1,5, kterou hodně dotáhneme. Vezmeme si lamely, mezi ně dáme železnou mezilamelu a nasadíme na ně primární řetěz. Řetěz dáme nejprve na primární kolečko a potom ho i s lamelami nasadíme na spojkový koš. Spojový koš přiklopíme víčkem a nasadíme kalíšky, pružiny, podložky pod segrovky a nakonec jednotlivé pružiny musíme stlačit a nasadíme segrovky. Nyní odmastíte dosedací hrany technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Přiklopíme levé víko a dotáhneme všechny šrouby.

Motor otočíme na druhou stranu a do důlku v klikovce nasadíme kolíček a rotor. Na rotor nasadíme vačku a celé to přitáhneme šroubem M5. Nasadíme stator a dotáhneme ho dvěma šrouby. Na hřídelku vystupující z převodovky nasadíme rozpěrku, na ni řetězové kolečko, zajišťovací podložku a matici. Matici dotáhneme a podložku ohneme takovým způsobem, jako u spojkového koše. Do díry ve hřídeli hodíme krátkou tyčku, kuličku 5 a dlouho tyčku, na kterou navlečeme o-kroužek 5x9. Na hřídel startovací páky navlékneme o-kroužek 16x2 nebo 15x2 a na něho mističku, kterou tam zaklepeme. Zašroubujeme pravý dekl. (potom se musí ještě nastavit předstih a seřídít spojka). Nyní vezmeme píst, dáme na něho pístní kroužky, natočíme ho tak, aby šipka, která je na dně pístu směřovala dolů, (pokud tam šipka není, píst se dá tak aby první (horní) kroužek měl zámek nahoru čili k sacímu kanálu) nasadíme ho na ojnini, naklepeme pístní čep a zajistíme ho dvěma drátěnými pojistkami. Nyní nasadíme papírové těsnění pod válec, které potřeme olejem. Válec nasadíme na začátky šteftů a začneme nasazovat píst. Natočíme si pístní kroužky tak, aby jsme viděli mezi jejich mezerou zámky. Zmáčkneme pístní kroužek a posuneme válec a píst i s kroužkem do něj zaleze. Stejný postup je s dalšími kroužky. Nasadíme hlavu, kterou dotáhneme do kříže. Nyní nasadíme karburátor a těsnění karburátoru a máme hotovo.

 

Vezmeme klikovku a dáme ji do mražáku ochladit. Nahřejeme levou i pravou polovinu k

Všechno co budeme potřebovat pro skládání si připravíme, i všechny díly si dáme tak aby byli po ruce.Všechny díly by měly být čisté,nejlépe umyté v benzínu a usušené. arterů a nasadíme do nich všechny ložiska. Jakmile budou ložiska v levé polovině karterů, sundáme levou polovinu z vařiče – dále už ji nepotřebujeme nahřívat. Pak vezmeme klikovku a kolečko 23 z. (na které se potom nasadí řetězové kolečko sekundárního řetězu) a nasadíme je do nahřáté pravé poloviny karterů. Klikovka i kolečko by tam mělo jít zlehka nasadit, popř. je naklepeme dřevěnou paličkou.

Vezmeme klikovku a dáme ji do mražáku ochladit. Nahřejeme levou i pravou polovinu karterů a nasadíme do nich všechny ložiska. Jakmile budou ložiska v levé polovině karterů, sundáme levou polovinu z vařiče – dále už ji nepotřebujeme nahřívat. Pak vezmeme klikovku a kolečko 23 z. (na které se potom nasadí řetězové kolečko sekundárního řetězu) a nasadíme je do nahřáté pravé poloviny karterů. Klikovka i kolečko by tam mělo jít zlehka nasadit, popř. je naklepeme dřevěnou paličkou.

Nyní složíme převodovku. Celou převodovku složíme v pravé polovině karterů. Zatím máme vloženo kolečko 23 z. Nyní vložíme hřídel startovací páky se startovacím segmentem a pružinou. Z druhé strany dáme na hřídel startovací páku s klínem. Vložíme předlohou hřídel. Na předlohou hřídel nasadíme kolečko 18 z. zuby nahoru. Vložíme řadící automat (musí být zařazená 3), lehce ho přichytíme jedním šroubkem na pravé polovině karteru. Nasadíme druhé kolečko 22z. (to větší) tak, aby zuby zapadlo do kolečka 23z. Současně s přechozím bodem nasadíte řadící vidličku tak, aby byla v obou kolečkách (18 a 22z.) a kolíkem zapadla do oválné díry v řadícím automatu. Nyní nasadíte tyčinku řadící vidličky užším koncem nahoru. Nyní nasadíte hlavní hřídel.Nakonce nasadíte dvojíte kolečko na předlohou hřídel.

Nyní odmastíte dosedací hrany karterů technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Nyní začneme přikápět levé víko které poklepeme dřevěnou paličkou nebo gumovým kladívkem. Musíme ho nasazovat rovnoměrně, jinak se skříží.

Když budeme mít kartery asi 1 cm od sebe, je potřeba napružit pružinu na startovacím segmentu - toto si vyzkoušej před nasazováním levého karteru. Je třeba to napružit tak, aby kolík na startovacím segmentu se po spojení karterů opřel o výstupek na levém karteru.

POZOR - Pokud máte novější druh startovacího segmentu, je mezi levým karterem a tímto segmentem distanční podložka tl. cca 1 mm. Novější segment je zcela plochý, starší je odlitek (výkovek) a je tlustší v místě nasazení na hřídel.

Po smontování karterů dotáhněte všechny šrouby a dotáhněte také šroub, co drží řadící automat. Asi po hodině je znovu dotáhneme. Nyní vezměte gufera, potřete je olejem a nasaďte je. (4 kusy).

Teď složíme spojku. Na hlavní hřídel převodovky nasadíme spojkový koš, dovnitř dáme zajišťovací podložku a matici. Až matici dotáhneme, ohneme tuto podložku tak, aby se matice nemohla uvolnit. Na klikovku nasadíme primární kolečko, které tam naklepeme, poté nasadíme pérovou podložku a matici M12x1,5, kterou hodně dotáhneme. Vezmeme si lamely, mezi ně dáme železnou mezilamelu a nasadíme na ně primární řetěz. Řetěz dáme nejprve na primární kolečko a potom ho i s lamelami nasadíme na spojkový koš. Spojový koš přiklopíme víčkem a nasadíme kalíšky, pružiny, podložky pod segrovky a nakonec jednotlivé pružiny musíme stlačit a nasadíme segrovky. Nyní odmastíte dosedací hrany technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Přiklopíme levé víko a dotáhneme všechny šrouby.

Motor otočíme na druhou stranu a do důlku v klikovce nasadíme kolíček a rotor. Na rotor nasadíme vačku a celé to přitáhneme šroubem M5. Nasadíme stator a dotáhneme ho dvěma šrouby. Na hřídelku vystupující z převodovky nasadíme rozpěrku, na ni řetězové kolečko, zajišťovací podložku a matici. Matici dotáhneme a podložku ohneme takovým způsobem, jako u spojkového koše. Do díry ve hřídeli hodíme krátkou tyčku, kuličku 5 a dlouho tyčku, na kterou navlečeme o-kroužek 5x9. Na hřídel startovací páky navlékneme o-kroužek 16x2 nebo 15x2 a na něho mističku, kterou tam zaklepeme. Zašroubujeme pravý dekl. (potom se musí ještě nastavit předstih a seřídít spojka). Nyní vezmeme píst, dáme na něho pístní kroužky, natočíme ho tak, aby šipka, která je na dně pístu směřovala dolů, (pokud tam šipka není, píst se dá tak aby první (horní) kroužek měl zámek nahoru čili k sacímu kanálu) nasadíme ho na ojnini, naklepeme pístní čep a zajistíme ho dvěma drátěnými pojistkami. Nyní nasadíme papírové těsnění pod válec, které potřeme olejem. Válec nasadíme na začátky šteftů a začneme nasazovat píst. Natočíme si pístní kroužky tak, aby jsme viděli mezi jejich mezerou zámky. Zmáčkneme pístní kroužek a posuneme válec a píst i s kroužkem do něj zaleze. Stejný postup je s dalšími kroužky. Nasadíme hlavu, kterou dotáhneme do kříže. Nyní nasadíme karburátor a těsnění karburátoru a máme hotovo.

 

Nyní složíme převodovku. Celou převodovku složíme v pravé polovině karterů. Zatím máme vloženo kolečko 23 z. Nyní vložíme hřídel startovací páky se startovacím segmentem a pružinou. Z druhé strany dáme na hřídel startovací páku s klínem. Vložíme předlohou hřídel. Na předlohou hřídel nasadíme kolečko 18 z. zuby nahoru. Vložíme řadící automat (musí být zařazená 3), lehce ho přichytíme jedním šroubkem na pravé polovině karteru. Nasadíme druhé kolečko 22z. (to větší) tak, aby zuby zapadlo do kolečka 23z. Současně s přechozím bodem nasadíte řadící vidličku tak, aby byla v obou kolečkách (18 a 22z.) a kolíkem zapadla do oválné díry v řadícím automatu. Nyní nasadíte tyčinku řadící vidličky užším koncem nahoru. Nyní nasadíte hlavní hřídel.Nakonce nasadíte dvojíte kolečko na předlohou hřídel.

Nyní odmastíte dosedací hrany karterů technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Nyní začneme přikápět levé víko které poklepeme dřevěnou paličkou nebo gumovým kladívkem. Musíme ho nasazovat rovnoměrně, jinak se skříží.

Když budeme mít kartery asi 1 cm od sebe, je potřeba napružit pružinu na startovacím segmentu - toto si vyzkoušej před nasazováním levého karteru. Je třeba to napružit tak, aby kolík na startovacím segmentu se po spojení karterů opřel o výstupek na levém karteru.

POZOR - Pokud máte novější druh startovacího segmentu, je mezi levým karterem a tímto segmentem distanční podložka tl. cca 1 mm. Novější segment je zcela plochý, starší je odlitek (výkovek) a je tlustší v místě nasazení na hřídel.

Po smontování karterů dotáhněte všechny šrouby a dotáhněte také šroub, co drží řadící automat. Asi po hodině je znovu dotáhneme. Nyní vezměte gufera, potřete je olejem a nasaďte je. (4 kusy).

Teď složíme spojku. Na hlavní hřídel převodovky nasadíme spojkový koš, dovnitř dáme zajišťovací podložku a matici. Až matici dotáhneme, ohneme tuto podložku tak, aby se matice nemohla uvolnit. Na klikovku nasadíme primární kolečko, které tam naklepeme, poté nasadíme pérovou podložku a matici M12x1,5, kterou hodně dotáhneme. Vezmeme si lamely, mezi ně dáme železnou mezilamelu a nasadíme na ně primární řetěz. Řetěz dáme nejprve na primární kolečko a potom ho i s lamelami nasadíme na spojkový koš. Spojový koš přiklopíme víčkem a nasadíme kalíšky, pružiny, podložky pod segrovky a nakonec jednotlivé pružiny musíme stlačit a nasadíme segrovky. Nyní odmastíte dosedací hrany technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Přiklopíme levé víko a dotáhneme všechny šrouby.

Motor otočíme na druhou stranu a do důlku v klikovce nasadíme kolíček a rotor. Na rotor nasadíme vačku a celé to přitáhneme šroubem M5. Nasadíme stator a dotáhneme ho dvěma šrouby. Na hřídelku vystupující z převodovky nasadíme rozpěrku, na ni řetězové kolečko, zajišťovací podložku a matici. Matici dotáhneme a podložku ohneme takovým způsobem, jako u spojkového koše. Do díry ve hřídeli hodíme krátkou tyčku, kuličku 5 a dlouho tyčku, na kterou navlečeme o-kroužek 5x9. Na hřídel startovací páky navlékneme o-kroužek 16x2 nebo 15x2 a na něho mističku, kterou tam zaklepeme. Zašroubujeme pravý dekl. (potom se musí ještě nastavit předstih a seřídít spojka). Nyní vezmeme píst, dáme na něho pístní kroužky, natočíme ho tak, aby šipka, která je na dně pístu směřovala dolů, (pokud tam šipka není, píst se dá tak aby první (horní) kroužek měl zámek nahoru čili k sacímu kanálu) nasadíme ho na ojnini, naklepeme pístní čep a zajistíme ho dvěma drátěnými pojistkami. Nyní nasadíme papírové těsnění pod válec, které potřeme olejem. Válec nasadíme na začátky šteftů a začneme nasazovat píst. Natočíme si pístní kroužky tak, aby jsme viděli mezi jejich mezerou zámky. Zmáčkneme pístní kroužek a posuneme válec a píst i s kroužkem do něj zaleze. Stejný postup je s dalšími kroužky. Nasadíme hlavu, kterou dotáhneme do kříže. Nyní nasadíme karburátor a těsnění karburátoru a máme hotovo.



Všechno co budeme potřebovat pro skládání si připravíme, i všechny díly si dáme tak aby byli po ruce.Všechny díly by měly být čisté,nejlépe umyté v benzínu a usušené.

Vezmeme klikovku a dáme ji do mražáku ochladit. Nahřejeme levou i pravou polovinu karterů a nasadíme do nich všechny ložiska. Jakmile budou ložiska v levé polovině karterů, sundáme levou polovinu z vařiče – dále už ji nepotřebujeme nahřívat. Pak vezmeme klikovku a kolečko 23 z. (na které se potom nasadí řetězové kolečko sekundárního řetězu) a nasadíme je do nahřáté pravé poloviny karterů. Klikovka i kolečko by tam mělo jít zlehka nasadit, popř. je naklepeme dřevěnou paličkou.

Nyní složíme převodovku. Celou převodovku složíme v pravé polovině karterů. Zatím máme vloženo kolečko 23 z. Nyní vložíme hřídel startovací páky se startovacím segmentem a pružinou. Z druhé strany dáme na hřídel startovací páku s klínem. Vložíme předlohou hřídel. Na předlohou hřídel nasadíme kolečko 18 z. zuby nahoru. Vložíme řadící automat (musí být zařazená 3), lehce ho přichytíme jedním šroubkem na pravé polovině karteru. Nasadíme druhé kolečko 22z. (to větší) tak, aby zuby zapadlo do kolečka 23z. Současně s přechozím bodem nasadíte řadící vidličku tak, aby byla v obou kolečkách (18 a 22z.) a kolíkem zapadla do oválné díry v řadícím automatu. Nyní nasadíte tyčinku řadící vidličky užším koncem nahoru. Nyní nasadíte hlavní hřídel.Nakonce nasadíte dvojíte kolečko na předlohou hřídel.

Nyní odmastíte dosedací hrany karterů technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Nyní začneme přikápět levé víko které poklepeme dřevěnou paličkou nebo gumovým kladívkem. Musíme ho nasazovat rovnoměrně, jinak se skříží.

Když budeme mít kartery asi 1 cm od sebe, je potřeba napružit pružinu na startovacím segmentu - toto si vyzkoušej před nasazováním levého karteru. Je třeba to napružit tak, aby kolík na startovacím segmentu se po spojení karterů opřel o výstupek na levém karteru.

POZOR - Pokud máte novější druh startovacího segmentu, je mezi levým karterem a tímto segmentem distanční podložka tl. cca 1 mm. Novější segment je zcela plochý, starší je odlitek (výkovek) a je tlustší v místě nasazení na hřídel.

Po smontování karterů dotáhněte všechny šrouby a dotáhněte také šroub, co drží řadící automat. Asi po hodině je znovu dotáhneme. Nyní vezměte gufera, potřete je olejem a nasaďte je. (4 kusy).

Teď složíme spojku. Na hlavní hřídel převodovky nasadíme spojkový koš, dovnitř dáme zajišťovací podložku a matici. Až matici dotáhneme, ohneme tuto podložku tak, aby se matice nemohla uvolnit. Na klikovku nasadíme primární kolečko, které tam naklepeme, poté nasadíme pérovou podložku a matici M12x1,5, kterou hodně dotáhneme. Vezmeme si lamely, mezi ně dáme železnou mezilamelu a nasadíme na ně primární řetěz. Řetěz dáme nejprve na primární kolečko a potom ho i s lamelami nasadíme na spojkový koš. Spojový koš přiklopíme víčkem a nasadíme kalíšky, pružiny, podložky pod segrovky a nakonec jednotlivé pružiny musíme stlačit a nasadíme segrovky. Nyní odmastíte dosedací hrany technickým benzínem a naneseme na ně silikon (silikon na motory – Lukapren, tmel Paulin) nebo použijeme papírové těsnění nebo kombinaci obojího (silikon – papír – silikon). Přiklopíme levé víko a dotáhneme všechny šrouby.

Motor otočíme na druhou stranu a do důlku v klikovce nasadíme kolíček a rotor. Na rotor nasadíme vačku a celé to přitáhneme šroubem M5. Nasadíme stator a dotáhneme ho dvěma šrouby. Na hřídelku vystupující z převodovky nasadíme rozpěrku, na ni řetězové kolečko, zajišťovací podložku a matici. Matici dotáhneme a podložku ohneme takovým způsobem, jako u spojkového koše. Do díry ve hřídeli hodíme krátkou tyčku, kuličku 5 a dlouho tyčku, na kterou navlečeme o-kroužek 5x9. Na hřídel startovací páky navlékneme o-kroužek 16x2 nebo 15x2 a na něho mističku, kterou tam zaklepeme. Zašroubujeme pravý dekl. (potom se musí ještě nastavit předstih a seřídít spojka). Nyní vezmeme píst, dáme na něho pístní kroužky, natočíme ho tak, aby šipka, která je na dně pístu směřovala dolů, (pokud tam šipka není, píst se dá tak aby první (horní) kroužek měl zámek nahoru čili k sacímu kanálu) nasadíme ho na ojnini, naklepeme pístní čep a zajistíme ho dvěma drátěnými pojistkami. Nyní nasadíme papírové těsnění pod válec, které potřeme olejem. Válec nasadíme na začátky šteftů a začneme nasazovat píst. Natočíme si pístní kroužky tak, aby jsme viděli mezi jejich mezerou zámky. Zmáčkneme pístní kroužek a posuneme válec a píst i s kroužkem do něj zaleze. Stejný postup je s dalšími kroužky. Nasadíme hlavu, kterou dotáhneme do kříže. Nyní nasadíme karburátor a těsnění karburátoru a máme hotovo.