Podkova mezi setrvačníky klikového hřídele
05.08.2011 14:34
Při ladění motoru se často používá takzvaná podkova, která se vkládá mezi setrvačníky klikového hřídele. Podkova vyplní "škodlivý" prostor mezi setrvačníky klikového hřídele a to má dobrý vliv na spodní kompresi, spotřebu a celkově to má kladný vliv na plnění motoru a jeho charakter.
Vyrábí se obvykle z hliníku, ale když není, tak se může vyrobit i ze železa, popřípadě silonu. Kruh nejprve vysoustružíte a teprv pak vypilujete otvor pro průchod ojnice. Ten rači prořízněte menší a po zkušebním vsazení do bloku motoru dopilujte.
Na výkrese má sice kruh přesah 2 desetiny mm, aby v bloku držela, ale tenhle přesah Vám nezajistí, že tam bude pevně držet. Proto se do potkovy často navrtávají dírky a do bloku se zakolíkuje. Záleží na Vás.
Při montáži si podkovu vložte mezi setrvačníky klikovky a dávejte ji tam společně s ní.
Neočekávejte od této úpravy zázraky, ale jestliže se pouštíte do větších úprav motoru, tak by to nemělo chybět.
Vyrábí se obvykle z hliníku, ale když není, tak se může vyrobit i ze železa, popřípadě silonu. Kruh nejprve vysoustružíte a teprv pak vypilujete otvor pro průchod ojnice. Ten rači prořízněte menší a po zkušebním vsazení do bloku motoru dopilujte.
Na výkrese má sice kruh přesah 2 desetiny mm, aby v bloku držela, ale tenhle přesah Vám nezajistí, že tam bude pevně držet. Proto se do potkovy často navrtávají dírky a do bloku se zakolíkuje. Záleží na Vás.
Při montáži si podkovu vložte mezi setrvačníky klikovky a dávejte ji tam společně s ní.
Neočekávejte od této úpravy zázraky, ale jestliže se pouštíte do větších úprav motoru, tak by to nemělo chybět.